Mezi moje nejolíbenější ingredience do skutečného jídla patří losos. Můžu ho jíst na x-způsobů a pořád  ho nemám dost. Nedávno jsme na večeři neměli nic moc připraveného, a tak jsme se s mužem dali do improvizace. V ledničce byly žampiony, slanina, kapustičky, vajíčka a losos. Vymysleli jsme z něj perfektní a velmi syté jídlo. Losos je skutečně velmi zdravá ryba, kterou byste měli zařadit do svého jídelníčku pokud máte lupenku i pokud chcete začít hubnout a něco se sebou dělat. Je plý vitamínu: vitamin D (ten potřebujeme!), vitamin C, B12, B6, E, riboflavinthiaminkaroten a z živin, které jsou pro náš funkční organismus, který potřebujeme nastartovat a očistit od jedů a toxických potravin, Selen, cholesterol, tuky, bílkoviny, vlákninu a mastné kyseliny.

V receptu najdete samé dobré potraviny, které jsou vhodné a patří do systému stravy Paleo. Neobsahuje sůl a žádné máslo ani rostlinný olej. Pokud chcete, lze vynechat kompletně i  kokosový olej. Zeleninu můžete restovat na pánvy bez oleje a lososa zrovna tak. Suroviny seženete v samoobsluze. Lososa kupujeme na Rohlík.cz nebo v Tescu. Pokud si vychytáte rybu třeba v Makru, vyjde vás ještě levněji. Čerstvé kapustičky seženete v zelenině nebo také v samoobsluze. Jsou krásně zelené a kulaté. Slaninu kupujeme na Rohlík.cz a máme oblíbenou tu od Mú. Domácí je mnohem lepší. Tu mi bohužel nemáme k dispozici. Vajíčka kupujte jen ty, které jsou pěstovaná na podestýlce. Nebo pokud máte slépky doma, mnohem lépe pro vás. Komerční chovy produkují levná vejce ale bez chuti a plné stresových hormonů.

Co budete na recept potřebovat?

Pro dvě dospělé osoby si nachystejte

  • Losos obecný filety čerstvé s kůží 300 g
  • Žampiony bílé – 150 g
  • Kapustičky čerstvé – 10 kusů
  • Anglická slanina – 100 g
  • Vajíčko – 2 kusy
  • Kokosový olej – čajová lžička
  • Snítka soli
  • Chilli paprička celá na dochucení (podle toho kdo co snese)

Lososa si rozkrojte na jednotlivé porce. Nejlepší je když rybu nakrájíte na tenší plátky pak nejsou příliš silné a losos se tak dlouho nesmaží. Připraveného lososa si nechte na prkýnku a pokud budete chtít maso trochu pikantnější, nadrolte si suchou chilli papričku do malé mističky, přidejte trochu kokosového oleje a rybu jemně potřete. Pro ty z vás, kterým nedělá ostré dobře (je to opravdu člověk od člověka, nedá se říct a ani doká, že koření je pro lupénkáře špatné) nechte rybu tak, jak je.

Připravte si pánev, na ni dejte lžičku kokosového oleje (tuhého nebo kapalného) a na prkénku si rozkrájejte omyté kapustičky na čtvrtiny. Žampiony očistěte (podle chuti s nebo bez nohy) a nakrájejte na čtvrtiny. Anglickou slaninu si nakrájejte opět na kousíčky tak, aby se dobře rozdělila a ochutila nám ostatní ingredience.

Vajíčka si připravte na hniličko. Tekutý žloutek je mnohem chutnější. Vajíčko na hniličko uvaříte tak, že do vroucí vody ponoříte (zcela) vajíčko velikosti M na 5 minut a L na 6 minut. Vajíčka nedávejte do studené vody, ale až začne voda vřít. Ušetříte energii a budete mít jistotu, že budou správně udělané.

Jakmile budete mít všechny ingredience nakrájené: kapustičku, žampiony, anglickou slaninu, rozpalte pánev a hoďte na ni. Za stálého míchání a promahazování ingrediencí nechte slaninu provonět a restujte tak 5-7 minut. Jakmile bude zelenina hotová, vyměňte ji za lososa a nechte jej z každé strany cca 5 minut, aby bylo maso zatáhnuté a změnilo barvu na světle růžovou (vybledne). Hlavně si rybu nezabijte příliš dlouhým smažením. To by byla opravdu škoda.

Na talíř servírujte zeleninu, oloupané vajíčko v celku a lososa na závěr. Ryba je dobrá teplá, zelenina může být chladnější.

Cena tohoto receptu je přibližně 200 – 220 Kč pro dvě osoby, které se z něj opravdu dobře a zdravě nají. To je na jednu osobu okolo 100 – 110 Kč. Tedy stejně jako nezdravé meníčko v hospodě.

 

Tak, co jdete jej vyzkoušet? Napište mi, jak vám chutnal!

Děkuji

S pozdravem vaše Helena

Autor: Helena Lachowiczova

Už od 14 let mám lupénku a za všechny ty roky jsem vyzkoušela snad všechnu dostupnou léčbu, která je v ČR k mání. Bohužel na lupénku je léčba mastičkami krátká, a proto jsem začala hledat další způsoby, jak se této nemoci zbavit. Po několika letech jsem našla funkční a smysluplný plán, jak se projevů lupénky zbavit a jak s ní dále pracovat. Sledujte můj blog a dozvíte se, co jsem všechno vyzkoušela, které techniky fungují a jaké novinky jsou k mání v zahraničí.

Pin It on Pinterest